Detail úlohy
Zjistěte, které potraviny se mohou pěstovat v okolí vaší školy. Které přírodní podmínky umožňují jejich pěstování? Proč se některé z nich zde pěstovat nedají? Jak člověk ovlivňuje podmínky pro zemědělství?
Informace
- Tvrzení: Typ zemědělství je příkladem výsledku dlouhodobého působení procesu adaptace (podřízení se přírodním podmínkám), konkurence (žďáření, orba apod.) i kooperace (biozemědělství) mezi společností a přírodou.
- Téma: 10 Zemědělství
- Klíčový koncept: 05 Interakce
- Klíčová myšlenka: 4.1 Interakce je obousměrná vazba, jejíž působení může být dlouhodobé či krátkodobé. Interakce má charakter determinace, adaptace, konkurence nebo kooperace. Probíhá jak v rámci společnosti či přírody, tak mezi nimi, a to na všech regionálních řádech.
- Pojmy: Klima (podnebí, podnebné pásy), Kvalita půdy, Přírodní bohatství, Typy reliéfu, Počasí (meteorologické prvky a jevy), Ekosystém, Vodní zdroje
- Region: 00 Místní region
- Proces: Cirkulace atmosféry, Koloběh vody, Degradace půd, vznik půd
- Stupeň: 1. stupeň ZŠ
Přílohy
U této úlohy nejsou uloženy žádné přílohy.